czwartek, 2 stycznia 2020

Poświątecznie

choinka ozdoby szydełkowe
Wszyscy już żyją nowym rokiem, porobili podsumowania i już tworzą nowe rzeczy, a ja dopiero podsumuję świąteczny czas :) 

Święta spędziłam w domu rodzinnym nad morzem. Mama zapowiedziała, że choinka będzie mała. Ufff, na całe szczęście. Dałam radę na czas zrobić sześć szydełkowych bombek w dwóch wzorach, trzy aniołki oraz 6 gwiazdek. 


Bombki szydełkowe

 

Bombki oraz aniołki wykonałam szydełkiem 1,5 mm i kordonkiem Maximum. Nie zachwyca mnie biel tego kordonka. 

bombka szydełkowaNiestety zdjęcia nie oddają prawdziwego uroku tych bombek. Niezbyt widać ich faktyczne wzory. Najcięższe dla mnie było suszenie ich na balonach. Pierwsza próba się nie udała. Bombki miały kształt "balonowy" zamiast okrągły. Przysporzyły mi trochę kłopotów. Ostatecznie zawiązuję balony zwykłą nitką, powietrze z nich już tak szybko nie ucieka, a krochmalę w mieszance kleju wikolu z krochmalem ługą.

bombka szydełkowa z sercem
Korzystałam z tutorialu na bombkę wzór 5 Aurelii Myszki Szarej na Youtubie oraz tutorialu szydełkowa bombka wzór 7 na kanale Szydełko&magia.


Szydełkowe aniołki i gwiazdki 

 

Dzięki wskazówkom pani Aurelii wydziergałam również aniołki i gwiazdki.
 
aniołek szydełkowyMoim aniołkom brakuje aureoli. Nie bardzo też miałam na czym usztywnić robótki, żeby aniołki były kształtne.  Oto link do kursu krok po kroku, jak wykonać takiego jegomościa - Jak zrobić anioła 3D szydełkiem - Wzór 1.

Zostały do pokazania jeszcze gwiazdki. Kurs na nie pod linkiem - Jak zrobić gwiazdki szydełkiem - Wzór 11.Wykonałam je włóczką Alize.

gwiazdka szydełkowa

I to na tyle, jeśli chodzi o szydełkowe ozdoby na choinkę. Podejrzewam, że za rok choinkę będę ubierać u siebie w domu, także już planuję, co na nią wydziergam :)

Mama nie dała mi w te święta odpocząć. Pomagałam jej w wykańczaniu szydełkowych lalek, misiów itp. Za jakiś czas zapewne zobaczycie je na własne oczy :) Pochwalę się też tym, co dostałam od mikołaja. Mam już też pewien zarys tego, co chcę stworzyć w tym nowym roku. Tymczasem życzę wszystkiego co najlepsze, oby pomysły na robótki szydełkowe, papierowe czy jakimikolwiek innymi się zajmujecie, nigdy się nie kończyły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz